Скачать программки на комп Карта сайта Samsung gt s3600 скачать игры Карта сайта Скачать дрожь земли 3 Карта сайта Tekken 6 скачать бесплатно торрент Карта сайта Катя чили скачать бесплатно Карта сайта Vkracker 5 скачать Карта сайта Скачать cell Карта сайта Скачать порно сестер Карта сайта Скачать суперзвезда Карта сайта Саруханов зачем вернулась ты скачать Карта сайта Ла2 скачать бесплатно Карта сайта Acdsee keygen скачать Карта сайта

11.17.07

Biblia – relaţia bărbat – femeie

Posted in Adevărul at 1:23 pm by rast

Relaţia dintre un bărbat şi o femeie, des dezbătută şi de filozofi şi de psihologi şi de oamenii de rând, a dat “apă la moară” pentru tone de maculatură literatură. Chiar şi biblia, cartea de căpătâi a creştinismului, ne învaţă, încă din primele pagini, că bărbatul este om şi femeia ajutorul lui.

Tot respectul pentru cartea mai sus menţionată, nu sunt de acord cu această afirmaţie. Biblia are, într-adevăr, nişte lucruri/idei conforme cu naturalul, dar uneori are idei lăturalnice.

Cine sunt eu că “mă iau” şi contest o scriere acceptată ca fiind de căpătâi, de sute de generaţii? Sunt un liber cugetător, care de-a lungul vieţii a refuzat să creadă. Şi-a pus o groază de întrebări şi a încercat să afle răspuns la ele. Am încercat, ajutat fiind de o inteligenţă emoţională, dezvoltată în prealabil. După ce am găsit nişte răspunsuri la unele întrebări, mi-am dat seama că unele se găsesc şi în Biblie, dar unele sunt în contradicţie totală cu cele din Biblie.

O idee desprinsă din experianţa de viaţă şi care se regăseşte în Biblie, este legată de problema alimentaţiei. În Biblie se spune: “fructele cu sământă în ele să fie de mâncare omului”. Nu spune nimic de acele plante, pe care noi oamenii moderni, le nmmim: legume. Fructe cu sămânţă în ele – îmi aduc aminte de anii copilăriei (cei şapte ani de la bunica :) ) când “mă spânzuram” cu ceilalţi copii, prin tot felul de pomi, culegând fel de fel de verzăciuni pe care le rodeam satisfăcuţi, şi cum spărgeam sâmburii pentru a le mânca miezul.

Babacii se răţoiau la noi: aia e mâncare!!! Dar noi nu, urmam un imbold nativ, să mâncăm ceea ce simţeam că ne prinde bine.

O altă idee la care m-am gândit mult este relaţia dintre un bărbat şi o femeie. Am ajus la concluzia că această relaţie trebuie să fie una “de la egal la egal”. Biblia zice că Dumnezeu a creat mai întâi bărbatul şi după aia şi-a dat seama că nu are nici un ajutor şi i-a luat o coastă, făcând femeia.

Îmi pun o întrebare:: Dumnezeu care a făcut toate astea din natură, urmănd parcă un proiect dinainte stabilit şi verificat, cum ar fi putut să greşească, să facă o specie (bărbatul), fără să-i dea posibilitatea să se înmulţească.

Funcţia principala a unei specii de vegetale sau anumale, este să lase urmaşi, altfel este destinată dispariţiei. De ce Dumnezeu a proiectat bărbatul (rasa umană), fără să-i dea această posibilitate?

13 Comments »

  1. daniela Said:

    November 17, 2007 at 4:07 pm

    Apreciez ca ai studiat Biblia .
    Asa cum ai spus femeia este creata din coasta barbatului si explic de ce nu i-a facut pe ambii de la inceput insa mai fac unele precizari :

    Dumnezeu l-a creat pe om din tarana pamantului si I-a suflat “suflare de viata “si astfel a ajuns un suflet viu .

    L-a pus intr-o gradina numita Eden plina cu pomi fructiferi ca s-o lucreze si s-o pazeasca si I-a spus:
    “Poti sa mananci cu placere din orice pom din gradina ,dar din pomul cunostintei binelui si raului sa nu mananci , caci in ziua in care vei manca din el vei muri negresit.”

    (Apoi se stie ca omul a mancat din acest pom ,iar pretul neascultarii lor a fost izgonirea din gradina si blestemul pentru barbat sa munceasca pamantul cu sudoarea fruntii sale, iar pentru femeie sa nasca in chinuri.)

    Sa continui cu :Facerea femeii:

    Dumnezeu a zis : nu este bine ca omul sa fie singur,am sa-I
    fac un ajutor potrivit pentru el.

    “Atunci Dumnezeu a trimis un somn adanc peste om ….. a luat una din coastele lui si a inchis carnea la locul ei” .a facut din ea o femeie si a adus-o la om.
    ‘si omul a zis : iata in sfarsit aceea care este os din oasele mele si carne din carnea mea”.
    Ea se va numi femeie pantru ca a fost luata din om .

    Precizez ca in evreieste femeie (isa) vine de la un cuvant care inseamna barbat (is)., is= barbat isa = femeie

    “De aceea va lasa omul pe tatal sau si pe mama sa si se va lipi de nevasta sa, si se vor face un singur trup.”

    Deci ,de aceea a facut Dumnezeu la inceput numai omul- barbatul , ca din lui sa faca femeia (os din osele mele si carne din carenea mea )zice omul; care se vor uni in scopul conceperii ,intr-un singur trup creat initial de Dumnezeu.

    .

  2. rast Said:

    November 17, 2007 at 7:50 pm

    Daca citesti cu atentie Biblia, vei vedea ca “facerea” omului este descrisa de doua ori.
    Uite aici un link, spre o biblie online:
    biblia-facerea-capitolul1
    In care, la paragraful 27 scrie:
    “Şi a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat şi femeie.”
    Paragraful 28
    “Şi Dumnezeu i-a binecuvântat, zicând: “Creşteţi şi vă înmulţiţi şi umpleţi pământul şi-l supuneţi; şi stăpâniţi peste peştii mării, peste păsările cerului, peste toate animalele, peste toate vietăţile ce se mişcă pe pământ şi peste tot pământul!”"
    Paragraful 29
    “Apoi a zis Dumnezeu: “Iată, vă dau toată iarba ce face sămânţă de pe toată faţa pământului şi tot pomul ce are rod cu sămânţă în el. Acestea vor fi hrana voastră.”

    Iar mai apoi, in capitolul 2, spune ce ai spus tu mai sus
    Cum a creat Dumnezeu pe om? Ca in capitotlul I sau ca in capitolul II?

  3. daniela Said:

    November 18, 2007 at 2:37 am

    Da Dumnezue a facut ” barbat si femeie” dar pe rand asa cum scrie la Geneza .
    De ce ne poticnim de modul in care Dumnezeu a creat sau nu femeia ?;
    cert este ca : Hristos e capul barbatului (Hristos fiind al doilea Adam) iar barbatul este capul femeii ; femeii pe care are porunca de la Dumnezeu s-o iubeasca ca pe sine insusi iar ia sa fie supusa in dragoste barbatului ei.

    Supunerea aceasta in dragoste a femeii fata de barbatul iubit/iubitor este cel mai inaltator sentiment , pe care si-l doreste orice femeie.Acest sentiment de implinire in cuplu Ii da femeii puterea de a naste copii in dureri, de a se sacrifica pentru familia ei fara sa I se para ca este mai prejos decat iubitul ei.

    Dragostea este cea care-i face pe cei doi egali , asa cum isi doreste orice barbat o femeie cu pesonalitate, care stie sa fie puternica si feminina in acelasi timp.

    Daca barbatul ar trebui sa fie ratiunea femeia ar trebui sa fie afectiunea.
    Desi sunt inca tanara , barbatul meu a murit si nu l-am iubit asa cum ar fi meritat.

  4. daniela Said:

    November 18, 2007 at 2:48 am

    Si nu-mi mai doresc altul!

  5. rast Said:

    November 18, 2007 at 3:45 pm

    > (Hristos fiind al doilea Adam)
    Interesant!
    Asa este interpretata Biblia la poalele lui Postavaru? Iisus al doilea Adam?
    Pe la noi, la campie, Iisus este interpretat ca a venit sa intregeasca legea lui Moise, dictata pe pietre, prin cele 10 porunci.

  6. huper Said:

    November 18, 2007 at 4:39 pm

    Toata confuzia generata de Biblie e din cauza ca a fost scrisa de, atentie!, OAMENI diferiti in timpuri diferite. Daca toate cartile scrise dea lungul veacurilor despre Dumnezeu, Iisus (si crestinism in general) erau incluse in Biblie, acum confuzia era si mai mare. Noroc ca Biserica a filtrat cat de cat continutul (nu este un secret asta si chiar este recunoscut de oficiali). Toate puse cap la cap au un inteles, oarecum. Discrepanta intre ideologiile din Biblie cu cele pe care le avem noi se datoreaza vremurilor diferite in care traim azi fata de acum +2000 de ani. Pe atunci sociatatea era organizata patriarhal. Barbatii fiind mai puternici conduceau familiile, tarile, armatele etc. In timp barbatii au inceput sa inteleaga ca si femeile ar putea avea aceleasi idei ca si ei si au inceput sa le asculte. Au avut si inca au loc miscari feministe in care acestea isi cer drepturile si binenteles ca le sunt acordate, si e foarte bine asa. Uite o dovada ca in timp ce lumea devine mai inteligenta, mentalitatile se schimba si societatea nu mai e guvernata de niste legi absurde scrise intr-o carte veche de mii de ani. Pentru vremea aceea Biblia era un indrumator bun, pacat ca foarte putina lume stia sa citeasca, dar pentru zilele noastre, avem nevoie de alte valori.

  7. daniela Said:

    November 19, 2007 at 1:00 am

    Vezi pe Wikipedia, Cristos, Noul Adam!
    Si mai astept alte articole/comentarii interesante !
    O zi buna !

  8. rast Said:

    November 19, 2007 at 1:55 am

    Da! Huper, ai mare dreptate! Biblia este o compilatie de mai multe texte, scrise de oameni, la momente de timp diferite. Iar biserica oficiala, cand a compilat aceste texte, “bagandu-le” amestecat, in Biblie, nu a fost foarte atenta si a avut anumite scapari, de exemplu: aceeasi persoana cu nume diferit.
    Mircea Eliade a facut un studiu foarte riguros in ceea ce priveste aceste aceste neconcordante dintre diferitele scrieri compilate.
    Am impresia ca mai am acea carte. Daca o gasesc voi copia niste citate clare.
    Dar nu stiu cand voi avea timp :( , am, la servici, o perioada foarte aglomerata, care ma pune in situatia de a munci (munca nu este stricta de proramare. Un beneficiar ne-a dat o lista de modificari/adaugiri la program care nu sunt prea clare/explicite, si va trebui sa avem ample discutii, in urma carora va trebui sa gandesc si organizeze acele modificari) si acasa.

  9. daniela Said:

    November 19, 2007 at 6:46 am

    Munca de programator este grea pentru mine, nu stiu daca as putea s- o fac.
    Folosesc diverse programe gata facute si e foarte bine pentru mine, stiu ce trebuie sa faca programul , conceput de acel om care nici macar nu este bagat in seama de multe ori la adevarata sa valoare.

    Este adevarat ca sunt unele programe concepute nu tocmai bine;
    si de aceea cred ca programul este conceptut bine in masura in care programatorul intelege perfect ce urmareste utilizatorul sa faca cu el.
    raposatului

    Spor la treaba!

    Apropo la Botosani e campie ?ziceai ceva de campie ; am fost acolo la rudele sotului., si parca era un deal peste care treceam sa ajung in celalalt sat la alte rude.
    Sarbatorile de Anul nou si Craciun sunt mai frumoase ca oriunde .

  10. daniela Said:

    November 19, 2007 at 7:03 am

    A aparut un cuvat care nu trebuie pus acolo , mai jos eventual .

  11. rast Said:

    November 19, 2007 at 12:57 pm

    > Apropo la Botosani e campie ?
    Eu asa as numi acea zona, campie. Chiar daca sunt si dealuri pe ici colo, ca-n Iasi nu-s.

  12. Bianca Said:

    December 7, 2007 at 1:39 am

    Biblia a fost scrisă tot de oameni (bărbaţi) în funcţie de interesele lor, deoarece femeile nu aveau acces la cultură. Religia a fost dintotdeuna o formă de manipulare în masă. Realitatea însă, este că bărbatul se naşte din femeie şi nu invers…

  13. rast Said:

    December 7, 2007 at 3:04 am

    > Religia a fost dintotdeuna o formă
    > de manipulare în masă
    … si, dupa cum se vede, cu mari “succese”… :(

Leave a Comment